Op de fiets naar Santiago de Compostela en weer terug

Dag 2

De volgende dag is de routine van het wassen, tent opbreken en ontbijten snel weer opgenomen. Om 9 uur vertrek ik van de camping voor de volgende etappe van zo'n 90 km richting Geraardsbergen. De eerste stop is in Lier waar ik bij de plaatselijke Jacobskapel de volgende stempel haal. Even later wil ik even lunchen op de Markt van Mechelen. Bij het eerste restaurantje waar ik aanschuif in mijn bezwete fietsoutfit beginnen de voorgerechten bij 15 euro en de hoofdgerechten bij 21 - niet echt iets wat ik zoek maar 100 meter verder vind ik een wat simpeler uitgevoerde tent en daar eet ik een flinke uitsmijter met Ardenner ham en eenberg salade. Slechts 6 euri en toch aan de Markt - zo moet dat.

Het is alweer een beetje warmer dan gisteren en met de wind in de rug is dat geen pretje..... Het zitje en de achtertas vangen alle wind en ik zit in de luwte te zweten... Het motto is veel drinken en heelrustigjesaan. Langs het fietspad langs de Dender is het mooi rijden. Dat weten meer Belgen en regelmatig word ik gepasseerd door wielrenners. Het lijkt wel of iedere gepensioneerde Belg een racefiets koopt en rondjes gaat rijden. Toch mooi hoeveel krasse knarren hier nog toertochten maken. Geen wonder dat Belgie zoveel wielertalent heeft opgeleverd.

Een paar kilometer voor de camping wordt de hitte me waarschijnlijk toch even te veel en met een paar ferme antiperistaltische bewegingen vinden de overblijfselen van de uitsmijter een directe uitweg richting berm. Het lucht echter wel lekker op en zo peddel ik de camping op. Hier tref ik een echtpaar uit Limburg die ook richting Santiago gaan en even later word ik uitgenodigd voor een glas wijn. Els, de buurvrouw van gisteren komt even later ook aangewandeld en zo babbelen wat voordat ik mijn potje ga koken. Spaghetti pesto en een tartaartje moeten de brandstof voor morgen leveren. Na het eten maak ik nog een wandelingetje rond het meer, dat ietsje groter is dan verwacht. In het donker kom ik een uur later weer terug en duik ik de slaapzak in.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!